torsdag 3 april 2014

3 april - Jag börjar ladda upp inför Konstrundan


Idag satt sädesärlan på taket vid ateljén och kvittrade hemtamt. Den kom säkert hit under natten men kan förstås ha tagit vägen över en strandlokal först; det är ju oftast så de brukar göra, sädesärlorna, för att sedan anlända till häckningsplatserna något senare. Men i år verkar allt vara tidigare än normalt.



Kungsfiskare

För övrigt har jag målat ett litet antal akvareller med fågelporträtt de senaste veckorna. Jag samlar på mig material till KONSTRUNDAN i Kristi himmelsfärdshelg. Det var faktiskt länge sedan jag gjorde en sån här serie fågelmotiv - jag var lite sugen. Här visar jag två smakprov - en av mina favoriter - kungsfiskaren - en något frusen vintervariant samt nedan stgeglitsor som man helst ser dem, bland tistel och kardborre


Steglitsor

Välkommen hit, så får du se allt på riktigt. Den 29 maj - 1 juni är det som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar