måndag 9 december 2013

9 december - Uppdragshantering

.
Jag gnölade lite igår då jag beklagade mig på Facebook att jag var på arbete i ateljén redan kl 4 fyra på söndagsmorgonen. 
Gnäll ska man inte ha mycket för. I mitt fall var det specifika uppdraget självvalt, slött eftersatt och skralt planerat, det måste jag erkänna.

Jag visste ju sen tidigare att jag hade en deadline på mitt designarbete just till idag, måndag den 9 december, och med posthantering inkluderad var jag tvungen att vara färdig till lunch igår för att "varan" skulle vara på plats idag.

Det är faktiskt så att jag arbetar bäst, eller snarare får det vederbörligt gjort, när jag har "kniven på strupen". Det gick vägen den här gången också och jag känner att jag till slut också var nöjd med mitt arbete. Ofta är det så med den här typen av jobb att det faktiskt måste till både "svett och tårar" för ett propert resultat och till slut kände jag att det lossnade, dock först efter hundratals skisser.



Nu hoppas jag förstås också att beställarna får brevet idag som förväntat, att de är nöjda med resultatet och att det blir en fortsättning på projektet. Inget av detta är i skrivande stund kristallklart eller ens utlovat. Jag får avvakta och se.
Vad jag vet är att jag postade brevet igår i laga tid och att om posten nu sköter sitt är projektet åtminstone en liten bit på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar