onsdag 7 november 2012

7 november - Återkoppling

.
Jag skrev om det den 24 oktober (se nedan - "Med doft av snö"), hur Nyckelpigans förskolegrupp här i Ödeshög fann en avsvimmad sidensvans och kom till min ateljé och bad om hjälp.

Idag kom barnen åter och hälsade på. Med sig hade lärarna ett kompendium som handlade om händelsen, med artbilder, barnteckningar, informativ text och en saga på temat.
Gissa om jag blev glad och överraskad.

Jag tar mig friheten att visa er några utdrag här på min blogg och hoppas att detta kan vara okej.


En saga om en sidensvans författad av barnen på förskolan Nyckelpigan i Ödeshög oktober 2012



"Titta en sidensvans. Han äter bär. Röda bär" 
En fulländad kalligrafisk målning av Alexander på förskolan Nyckelpigan i Ödeshög den 26 oktober 2012.

1 kommentar:

  1. Min vän!
    Ser magister Gebbe framför mig. Där är du en mästare, att lära ut från ditt digra kunskapsförråd. Barnen måste ha haft en högtidsstund. Bilden på Sidensvansen tenderar att slå ut dina akvareller. Nu får du skärpa dej!
    Ölandshälsningar

    SvaraRadera