måndag 29 oktober 2012

29 oktober - Populär på nätet

.
Att var "populär" på nätet kan ha sina sidor. (Vitsigt!)
Jo, visst har jag många trevliga och välkomnade besökare på min hemsida och blogg men min synlighet och volym drar också till sig skumraskaffärer och lycksökare som önskar vara delaktiga i denna framgång.
Så till exempel får jag ganska mycket spam - minst ett tjogtal om dagen - som alla hamnar i min papperskorg, men som ändå måste raderas.
Likaså kommer "erbjudanden" och "luddigt tjafs" som detta nedanstående till exempel:



Ett ganska typiskt utskick, som är utformat som en faktura på något totalt onödigt inom kategorin sökmotortjänster, men egentligen är ett erbjudande (se det finstilta).
Konstnad - i runda tal 5 000 "bara". 

Det gäller att vara på sin vakt. Numera har jag lovat mig själv att aldrig mera, efter ett par tidiga misstag, gå med på några muntliga avtal via telefonen samt att hela tiden vara extremt vaksam mot "nya och underliga" fakturor/erbjudanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar