onsdag 24 oktober 2012

24 oktober - Med doft av snö

.
Idag kom sidensvansarna. Någon gång strax innan lunch. Så precis.
Full av berberisbär krockade en av dem i ateljéträdgården mot ett fönster och låg avsmimmad på trappen till bankhuset, där den påträffades av en kull dagisbarn från förskolan "Nyckelpigan" på utflykt.



Jag behövde aldrig ta hand om den. Just när jag skulle greppa den så flög den iväg och satte sig i päronträdet och då upptäckte jag att där satt ytterligare en handfull fåglar. 
Barnen blev förstås glada, liksom jag.

- Känner ni att det doftar snö, sa jag. Nu får ni skynda er tillbaka och måla sidensvansar och läsa mer om den.

2 kommentarer:

  1. Vackra bilder,,,,,och en fin blogg,,,hit kommer jag återkomma ofta,,,detta var mitt första besök.

    Hoppas dagen är bra,,,,

    SvaraRadera
  2. Välkommen Ulla!
    Dagen är fin!
    hälsar
    Gebbe

    SvaraRadera