fredag 31 augusti 2012

31 augusti - Samlingsutställningen "BLÄNK" på Naturum Tåkern

.
Dags för en ny manifestation av vår förnäma kulturarbetargrupp Omkultur.
I morgon är det vernissage på vår gemensamma utställning Blänk.


Alla 22 konstnärer som har möjlighet kommer att vara på plats för att presentera sina alster, alla möjligen, utom jag själv, eftersom jag självklart prioriterar ett besök hos vårt nya barnbarn Blanca i Stockholm istället.
Men mina två verk finns ju där på plats och det är väl ändå viktigast.


Vita stenar - vaxad akvarell 20x20 cm


Ommas frusna tårar, vaxad akvarell 20x20 cm - från ett vintrigt besök i Rödgavels grotta på Omberg.

Igår var det hängning och andra förberedelser inför vernissagen i morgon. Alla bildverken har en gemensam yttre form, miniatyrer 20 x 20 cm och dessutom finns småskulpturer på plats.
Jag vet att det kommer att bli en härlig utställning och jag hoppas att ni alla tar chansen att se den. Naturum Tåkern är ju i sig självt oerhört sevärt om det nu skulle vara så att ni ännu inte varit där. Passa på nu.


Delar av konstnärsgruppen Omkultur under förberedelser

Gemensam utställning på Tåkerns nya Naturrum vid Glänås.

"Blänk"

1 september - 21 oktober 2012.
Vernissage 1 september kl 10-14. Konstnärerna närvarar.
Öppettider i september dagligen 10-17 och därefter söndag-tisdag 10-16.

Omkulturs medlemmar ställer ut bilder och skulpturer (tema vattenåret) i utställningshallens 'konsthörna'.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar