onsdag 4 juli 2012

4 juli - Back in business

.
Tillbaka igen. Hemma i Sverige efter en semesterresa till Rhodos med alla barn och barnbarn.
Det blev avkopplande dagar med lite natur och kultur men mest värdefullt socialt umgänge och sol och bad.
Jag visar med några bilder.




Cikadornas sång ljuder ännu stark i mina öron.




Kyskhetsträdens blomklasar i vitt, rosa eller violett, ser jag för mina ögon. Dess peppriga frön användes som pepparsurrogat men sades desvärre ge potensbesvär.




Förrädiskt vackra bolltistlar i olivlunden lyser upp med sin blå färg men pinar nakna fötter.




En av de många ödlor vi såg. Den här arten har jag ännu gått bet på vad beträffar artbestämningen, men en hane är det förvisso.



Och så lite "kultur". En hembränningsapparat för tillverkning av den grappaliknande spritdrycken Souma.




En av många badplatser - Fournia Beach - långt söderöver på Rhodos västkust. Här var vi alldeles ensamma och kunde bada härligt nakna i ett underbart vatten och i strålande solvärme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar