söndag 6 maj 2012

6 maj - Inför Konstrundan 2012/2

.

De sista två akvarellerna är mitt i arbetet. Det visar sig om de blir färdiga i tid till konstrundan.

De här två rejält stora akvarellerna ingår förutom en handfull oljor som jag målar på nere vid Stugan i mina ambitioner inför Konstrundan som börjar väldigt snart, redan den 17 maj. Huva vad tiden går!

Det är i vanlig ordning ett pressat läge alltså. Jag menar dels att över huvudtaget få något mer färdigt i tid, att bestämma i så fall vad och vad jag måste prioritera bort och i vilken ordning jag måste fortsätta måleriet, eftersom oljor behöver mera tid att torka.
Jo, sen ska ju allt hinna ramas också, så därför har jag redan i förtid beställt detta, med mått och allt för alla tänkbara verk.

Men planering hjälper inte alltid. Igår till exempel blåste oljemåleriet bort under de snabbt uppdykande bymolnen.

Välkomna att se 17 - 20 maj med egna ögon hur det till slut blev. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar