onsdag 9 maj 2012

9 maj - Naturum Tåkern

.
Snart är det dags inte bara för konstrundan.
Fredagen den 25 maj kommer Naturum Tåkern, Sveriges vassaste Naturum, att invigas av H.M.Konungen.
Det blir förstås ett jippo, en fest, utöver det vanliga och den pågår över hela helgen med olika begivenheter.


Själv har jag bidragit med illustrationer till den nya folder som skall ligga färdig till invigningen, några smärre saker till själva utställningen samt med en stor akvarell som heter "Utdrag ur en dagbok".
Den akvarellen är inköpt och donerad till denna plats av en privatperson och den kommer, vad jag förstår, att få hänga fint i själva entrén till Naturum Tåkern.















Idag har den officiella inbjudan att delta i invigningen kl 11 den 25 maj droppat ner i min postlåda. Jag ser fram emot det hela och förväntar mig att mängder med besökare passar på eftersom det hela är en öppen tillställning. 
Kanske träffar jag också dig.

1 kommentar:

  1. O vad trevligt du bjuder in Gebbe! Vi ses! Nu är det dags åka in till bynn för att se Konstrundan invigas. :-) Ellen

    SvaraRadera