fredag 9 mars 2012

9 mars - Det ideella betinget

.
Mitt ideella beting är stort.

Den senaste veckans program i denna informella och ersättningslösa sektor ser ut som följer:

1. Årsmöte i föreningen Omkultur med tillhörande valberedningsarbete
2. Kåseri om Nobeluppdraget för äldreboende på Atriumgården i Ödeshög
3. En timmas undervisning i klass 4 A om våren och vårtecknen
4. Medverkan i SR P1 Naturmorgon - nästan en hel dags utearbete
5. Egoföredrag i Linköpings kommuns konstförening Penseldraget



Föredraget hos konstföreningen "Penseldraget" i går kväll i Linköping strulade något i och med att min projektor plötsligt inte ville acceptera att visa mitt bildspel.
Således fick åhörarna försöka få en uppfattning om det hela direkt ur min lilla laptopskärm.
Nu var denna del av programmet lyckligtvis bara en mindre del av helheten, så jag tror att det ändå blev ganska bra till slut.

Sen är det ju så förstås, att jag både hoppas och vet att jag delvis också får tillbaka mycket av allt detta ideella arbete inte bara som egen glädje och utveckling utan också i form av PR och då och då till och med som ekonomisk feedback i form av till exempel ett sålt konstverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar