måndag 13 februari 2012

13 februari - Solvärme och råkdans

.
Idag är den första dagen på det nya året då jag känner att solen värmer.
Det gjorde den också igår säger alla som jag samtalat med under dagen, men då var jag inomhus i Motala boulehall och spelade seriespel och märkte aldrig något.

Jag är i Motala även idag. Det gäller arbete med en bild till den nya foldern om Tåkern som jag hämtar hem för vidare behandling efter repro.



Vid passagen genom Vadstena ser jag råkor formationsflyga i en första våryra. De spänner stråk över staden på mjukt bågande vingar. Det hela är mycket speciellt och också mycket vackert för den som har sinne för annorlunda skönhet.
Det är lite av balett över det hela och jag är faktiskt ganska "avundsjuk" över att vi saknar detta i mitt eget samhälle Ödeshög.
Det är dock inte alla vadstenabor som delar min uppfattning om råkdansens skönhet.
Men, som så mycket annat handlar sånt förstås mest om okunskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar