söndag 2 oktober 2011

2 oktober - Inbjudan till Nobel

.
Så här ser den ut, den officiella inbjudan till Nobelstiftelsens högtidsdag den 10 december 2011.
Ärligt talat hade jag nog aldrig trott att jag någonsin skulle få chansen att få deltaga under mitt liv, eller ens tänkt tanken. Men, nu är det här, det vackra kortet. Jag har det i min egen hand.

Inbjudan till Nobel 2011.

Härmed sker också ett nytt avstamp i eget arbete.
Fram till nu har jag haft fokus på min utställning men i morgon tar jag hundra procents sikte på att forma Nobeldiplomens konstverk i fysik 2011.

Det arbetet har i och för sig varit med i tankar och handling redan från i somras genom skisser och funderingar, men kommande tisdag blir allt mycket mera konkret och aktuellt.
Då kommer jag nämligen att vara på plats i Kungliga Vetenskapsakademien tillsammans med hela världens samlade pressuppbåd, och även dotter Karin som har erhållit full ackreditering att få medfölja.
Namnen på nobelpristagarna i fysik kommer att tillkännages och allt sätts på sin spets för mig.

Jag är redo, laddad och full av iver; spattig som en rashäst. En så spännande och privilegierad höst att vara i är naturligtvis unikt!

2 kommentarer: