tisdag 20 september 2011

20 september - Bara blåst eller regn

.
En färdig olja till utställningen i Linköping på Galleri R den 1 - 15 oktober. Se mer info till höger.

Jag brukar inte säga så, men nu är jag nästan trött på hösten; redan.
Hela september, i stort sett, har det antingen regnat eller blåst.
Och idag igen, inte hade jag koll på det, var det i det närmaste kulingvindar från sydväst rakt in på altanen där jag försökte parera med penseln alla vibrationer och livliga skutt som duken gjorde.

I oljerock och dubbla tröjor och med yllemössa på huvet, fattades långkalsonger, försökte jag få till mitt måleri.
Gud vad jag suckade! Nu längtar jag verkligen efter några lugna dagar utan regn för att kunna avsluta mitt beting till utställningen i harmoni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar