tisdag 26 april 2011

26 april - Ateljéarbete

Sommaren pågår utanför ateljéfönstret men efter helgens utesvävningar blir det till att hålla sig inomhus en tid framöver.
Jag har just åtagit mig att göra ett tiotal vinjetter artbilder till Jönköpings kommun och besöksområdet Rocksjön nämligen. Det blev utan min förskyllan ett akutjobb som måste vara klart igår.

Annars har jag ganska nyssens sänt iväg Gotlandsskyltarna om Hejnum Kallgate till tryckeri i Blekinge; tre A1:or som skall invigas nu till sommaren. Kanske åker jag över om jag får en inbjudan.
Sen när allt detta är klart är det naturligtvis hög tid att avsluta allt måleri till Konstrundan. En månad kvar - Kristi himmelsfärds helg gäller. Att ha tid till av vara verklig pensionär är inte till att tänka på. Den tiden kommer väl tyvärr så småningom den också.


Nedan visar jag Gotlandsarbetet i lågupplöst format. Varsågod - en tjuvtitt!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar