torsdag 14 april 2011

14 april - Allt är inte gräs som grönskar




- Det är inte gräs, jag vet det,
säger Urban.
Jag minns vad du berättade förra våren för mig och det är det som jag berättar vidare för Ann nu.

Under lindarna på kyrkogårdsmuren tvärs över gatan från min ateljé stannar nästan alla passerande människor för att beundra den frodiga grönskan och där står nu även Urban och Ann.

Nej, allt är förvisso inte gräs som grönskar inte ens om det faktiskt ser ut som det. Här på muren är det i stället några täta partier av dvärgvårlök som står för arrangemanget en kort tid när det tunna jordtäcket på muren ännu är vårfuktigt och fräscht. Jag har skrivit om det tidigare, för nästan på dagen exakt ett år sedan:(http://naturligdagbok.blogspot.com/2010/04/15-april-inget-gras.html) Men det tål nog att upprepas. .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar