måndag 31 januari 2011

31 januari - Skylt till Hejnum Kallgate på Gotland

.
Mitt i allt annat så har jag nu kommit en bra bit på väg i arbetet med den första stora skylten till naturprojektet Hejnum Kallgate på Gotland.
Jag har gjort allt klart i akvarell, alla arterna så när som på två små rackarns färilar som ska in över krisslan och blodtoppen i mitten och något till höger upptill i bilden.

Utöver det återstår "endast" bakgrundsteckningen som ska ge miljökänsla och liksom binda ihop allting till en helhet; ett "tiotusental" blyertsstreck bara.

Jag vill helst bli klar med den här uppgiften den här veckan, ty sen drar jag iväg till Bulgarien fem dagar och hela projektet, med ytterligare två stora skyltar, ska vara tryckklart den 15 mars. Det hettar ordentligt!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar