måndag 31 januari 2011

31 januari - Fler bilder från isvandringen

.

Här presenterar jag ytterligare några bilder från söndagens härliga isvandring med Ödeshögs Naturskyddsförening på Tåkerns is och i sjöns vassar.
Alla dessa bilder är tagna av den duktiga naturfotografen Barbro Nelly från Hästholmen.
Tack så mycket Barbro för att du generöst lånar ut dem till mig och min blogg.
.
Några av deltagarna på marsch.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Jag visar en vinterståndare av smalkaveldun. Den bör man inte ta in i rumsvärme i detta skick.
"Då får man besvärliga städproblem".
.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.

.
.
Kniven är för mig ett nödvändigt redskap vid en vassvandring i Tåkern.
Den här vackra skapelsen har jag köpt av Ragnar.
.








.
.



Med hjälp av knä och kniv viker jag vassen flera gånger och skapar en bekväm "stol" vid en solig vasskant. Kaffet och mackan smakar sen så mycket bättre.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar