torsdag 9 september 2010

9 september - Opartisk avvaktan

.
Jag var moderator igår kväll, i en politisk debatt som anordnades av LRF-gruppen i Ödeshögs kommun. Ett trettiotal åhörare fanns på plats för att lyssna till och ta del av sex partirepresentanters argumentering vid podiet.
Själv var jag förstås neutral i sammanhanget; en något ovanlig sits för en miljöpartist, men jag ser det som en eloge för min förmåga till integritet i sammanhanget. Och alla verkade också nöjda därmed.
.
Debatten var tämligen livlig och spetsig. Åhörarna kom med delikata frågeställningar om vindkraftens fortsatta etablering i vår kommun, kommunikationerna, arbete, nybyggnation och infrastruktur, skolor och vård, bredband och avlopp samt natur och miljö.
.
Jag sätter upp "natur och miljö" sist, ty det var väl det som behandlades minst, tyckte jag.
Jag skulle vilja säga mycket mer än så men fortsätter att vara "opartisk" några dagar till här i min dagbok.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar