lördag 14 augusti 2010

15 augusti - Falsterbo utställning

.
Inför samlingsutställning i Falsterbo konsthall
28/8 - 26/9
.
presenterar jag två nya verk i blandteknik.
Jag älskar kungsfiskare och har nu gjort ytterligare två arter som jag upplevt under mina resor.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Small Blue Kingfisher, Sumatra 2007

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Black-capped Kingfisher, Indien 2008

Dessa och kanske en litografi blir mitt bidrag till detta event kallat
.
Under fågelsträcket
.
Snart nog åker jag ner med mina bidrag,
passar på att se mig omkring under fågelsträcket
och sen är det vernissage
den 28 augusti kl 12 - 17.
..
Välkomna!
.

3 kommentarer:

  1. Oj pappa, det verkar som om dina kungsfiskare har en magisk inverkan på mig och går direkt till hjärtat. Jag vill ha allihop på mina väggar!

    Förresten, du tänker väl inte vara med på vernissagen där nere? Det ska ju bli 66-års-kalas för Naemi och morfar har jag hört :)

    Puss och kram!

    SvaraRadera
  2. Självklart är vårt gemensamma födelsedagsfirande prio 1.
    Vi ses snart. Pappa

    SvaraRadera
  3. Då ses vi där, höll jag på att säga. Men det gör vi inte om ni ska fira. Grattis säger jag i stället. Härliga kungsfiskare!

    SvaraRadera