onsdag 28 april 2010

28 april - Allt ordnar sig

.
" Mitt paradis"
akvarell - Gebbe Björkman -
efter en studie från en av förra sommarens kanotfärder i min "älskade" Renstad kanal på sjön Tåkern alldeles utanför Stugan genom kilometer av vass, pilört och nästan ogenomtränliga näckrosbälten.
.
Bilden har blivit lite snett fotograferad - vattnet lutar naturligtvis inte!.
,
,
.
,
Jag tror att det kommer att ordna sig till slut. Det brukar det göra. Att alla bitar faller på plats alldeles precis när Konstrundan startar.
Det är samma sak varje år, säger familjen.
..
Det är svårt att nå mig just nu. Allt fokus är på mina målningar. .
Den ena efter den andra känns hemma. Allt är bara bra.

.

1 kommentar:

  1. Vilket underbart inlägg, pappa! Jag längtar till konstrundan och efter dig och mamma. Puss!

    SvaraRadera