torsdag 22 april 2010

22 april - Lunch på slottet

.
Så var det dags igen. Inte min tur förstås. Jag har ju redan mottagit denna förnämliga utmärkelse och därmed blir jag inbjuden varje år.
Skaran växer efterhand och nu undrar jag förstås vem det blir i år?
Nu
Nu ser jag verkligen fram emot den spirituella taffel det brukar bli fråga om. Mycken kulturell erfarenhet är nämligen samlad, representerande musik, litteratur, konst och teater.
.
Kanske får jag träffa vår nyutnämnda landshövding också. Det är inte troligt, hon är väl ännu under "utbildning" men det vore ju bonus förstås. Annars nöjer jag mig gott åt en stycken landshövding emeritus, kulturprisinstiftaren själv, Rolf Wirtén och en stycken tillförordnad landshövding, värden Magnus Holgersson.
...
Ja, jag är allt lyckligt lottad jag som får vara med på estraderna och dansa med elefanterna på kulturens såpvita tiljor.
Det är en slags lycka i varje fall.
.

1 kommentar:

  1. Det låter mycket trevligt, att dansa med elefanterna. Kikat runt på din sida och blogg, intressant, skickar en hälsning

    AX
    http://axart.bloggsida.se

    SvaraRadera