måndag 1 mars 2010

1 mars - Tala aldrig om trollen.

.
Med Naemi på armen står jag och tittar ut genom morgonfönstret. På eländet.
.
Redan igår var det i stort sett omöjligt att ta sig fram på gatan utanför huset. Med smältvatten upp till fotknölarna och smutsig blötsnö i slamsor, drivor och blaskhål var en promenad nästan farlig.
.
Men, det var inget mot idag. Med nordostlig vind vräker snön ner över landskapet, flera decimeter ny, tung och regnblöt ovanpå de gamla problemen.
Bakslaget var betydligt närmare än önskat och förväntat. Jag deppar över denna vinter, vintrigare än allt jag trodde jag visste, kunde och kände.

.

1 kommentar:

  1. Lilla puppe, du är så drastisk i dina beskrivningar. Inte trodde jag att DU tillslut ville, kunde, skulle uttrycka så mörka tankar, o tycka så illa om, en svensk årstid som denna vinter. Nu har du verkligen tröttnat - flera gånger om dessutom - det är tydligt det! Älskar dej, Puss o kram Karin

    PS. Imorgon och onsdag ska solen skina.

    SvaraRadera