söndag 21 februari 2010

20 februari - Konsert med Markus Krunegård

.
Kortet, taget med telefonen, är suddigt men med precis rätt känsla!
.
Min dotter Karin har tagit med mig på konsert ikväll, i Linköping. Det nya stjärnskottet Markus Krunegård, ursprungligen från Norrköping, med kompband, besöker "Garden" för ett litet gig. Han anländer något sen, svettig och stressad efter en mycket besvärlig färd från uppträdande i Oslo, men lyckades ändå bjuda på sig själv på en härligt sätt. Det är full fart på musiken, öronpropparna åker i och ur och Markus avspända mellansnack är småkul och bjudande.

Jag är garanterat äldst i lokalen men snart sprätter även mina seniga ben uppsluppet och kroppen gungar rytmiskt.

Jämfört med de CD-spår jag har lyssnat på tidigare och på de låtar man spelar tämligen ofta i radio idag känns konserten mycket tyngre, rockigare och skränigare. Men så ska det säkert vara på en livespelning.
Markus bjuder på positiv energi som även jag kan ta till mig och hans texter är djupa och fyndiga. Han kommer att gå långt, Markus, tror jag. Kul att få vara med lite från början. För mig personligen är det hela liksom en glimt av förr och som alltid i såna här lägen känns "förr" ovanligt nära.
.
Tack Karin för att du vill och vågar!

2 kommentarer:

  1. Hej, Gebbe.
    Jag håller med dig om Krunegård. Han är bra, verkligen bra. Det måste han väl vara när han kan få oss gamlingar att spritta.
    För övrigt är hans Västerbron något av det bästa jag hört.

    Vi ses,
    hälsa Ulla,
    Jörgen

    SvaraRadera
  2. Hej, Gebbe,
    jag håller med dig. Krunegård är riktigt bra. Kan han få oss gamlingar att spritta måste han vara bra. För övrigt är hans Västerbron något av det bästa jag hört.

    Vi ses,
    hälsa Ulla,
    Jörgen

    SvaraRadera