söndag 4 oktober 2009

4 oktober - 2-stegs akvarell

.
En akvarell under tillblivelse på plats vid skogsvägen ...

För en dryg vecka sedan, eller var det kanske lite mer, satt jag ute i markerna och målade akvarell, som så ofta. Det var vid en liten skogsväg alldeles i närheten av Ödeshögs samhälle och ljuset som föll in snett och starkt lockade mig till ett försök.

Efter en timma sjönk solen ner, ljuset falnade och mina fingrar stelnade av köld. Akvarellen blev inte riktigt färdig.

... och färdig.

Men så lätt ger jag förstås inte upp. Nu har jag målat färdigt, här hemma i ateljén, efter intuitiv modell, med mycket spring fram och tillbaka. Jag tycker det blev godkänt resultat till slut även om de sista penseldragen kom till i elljus.

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket penselkvinnan!
    Det känns som alltid varmt och skönt när någon tar chansen till en kommentar i min blogg.
    Välkommen igen!

    SvaraRadera